Vier diensten waar een marketingbureau jou mee kan helpen

Wie zegt dat jij al je successen alleen moet behalen heeft absoluut geen gelijk. De mooiste resultaten behaal je samen! De kans dat jij van elk proces binnen je bedrijf verstand hebt, is niet heel groot. Het is bijvoorbeeld helemaal geen slecht plan om te investeren in een marketingbureau. In deze blog benoemen we vier diensten die zo’n bureau voor je uit kan voeren. Lees snel verder!

  1. Zoekmachine marketing

Waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van online marketing tegenwoordig is zoekmachine marketing. Hiermee wordt in de meeste gevallen specifiek de marketingwerkzaamheden binnen Google bedoeld. Aangezien maar liefst 97% van alle zoekresultaten via deze zoekmachine gaan, is het belangrijk dat je hier als bedrijf goed in te vinden bent. Dit doe je door slim te adverteren, of door je website aan te passen naar de factoren die Google hanteert. Een marketingbureau weet als geen ander hoe dit moet en doet dit maar al te graag voor je, zodat jij eenvoudiger te vinden bent.

  1. E-mailmarketing

Wil jij direct klantencontact, dan is e-mailmarketing de marketingdienst waar jij naar op zoek bent. Veel mensen denken dat deze manier dienst als irritant wordt opgevat, maar het tegenovergestelde is het geval! Door psychologische trucjes te gebruiken zorg jij er namelijk voor dat je veel waarde creëert voor je klanten. Deze schrijven zichzelf in voor je mail, waardoor de interesse al zeker is. Door ze voor te stellen aan nieuwe deals in jouw webshop, kan je een hoge toename in het aantal sales op je webshop verwachten.

  1. Social media

Je bedrijf moet niet alleen verkopen, maar ook positief in het nieuws blijven. Dit doe je via social media. Je laat hier net wat anders zien dan op andere platforms, doordat de toon net wat informeler is. Zo geef je een kijkje achter de schermen, of doe je mee aan een trend die momenteel viraal gaat. Je volgers creëren hierdoor een sterkere binding met je naam: wanneer ze een relevante aankoop zullen doen, hebben ze enkel positieve associaties met jou, waardoor de keuze zichzelf maakt.

  1. Content marketing

Niet alleen je socials moeten voorzien zijn van gave content: ook op je website mag dit niet ontbreken. Zo schrijf je pakkende blogs, waarin je actuele onderwerpen in je markt behandeld. Wanneer je doelgroep hiernaar op zoek gaat, zullen ze van jou het antwoord krijgen. Maar dat niet alleen: jij linkt namelijk slim door naar de producten in je webshop, waardoor je eerst een positieve indruk achterlaat, maar deze ook direct omtovert in een conversie. Precies wat je wil natuurlijk, aangezien je hiermee dubbel presteert! Content marketing gaat overigens niet alleen over tekst: ook je audio en visuele elementen worden hiermee aangepakt.

Traffic Today

Ben jij geïnteresseerd in één of meerdere van deze diensten, of ben je benieuwd naar welke diensten een online marketingbureau nog meer voor jou kan uitvoeren? Neem eens een kijkje op traffictoday.nl en ontmoet het bureau waar jij naar op zoek bent!